اتصال با سرور قطع شد. در حال تلاش مجدد...

امکان برقراری اتصال وجود ندارد.

اتصال توسط سرور رد شد.

در حال بارگذاری...
00:00:00
تصویر
افزودن به لیست علاقه مندی

حقیقت عصمت و كیفیت آن در ائمه اطهار علیهم السلام‏

14410
عنوان بصری

حقیقت عصمت و كیفیت آن در ائمه اطهار علیهم السلام‏

33
  •  من جای بگیر! خود سیدالشّهداء دارد این كار را هدایت می‌كند! چرا؟! چون اراده پروردگار بر این تعلّق گرفته است! پس امام علیه‌السّلام مجری اراده و مشیت پروردگار است و در عین حال وقتی كه این كار انجام می‌شود چون قلبش از همه رئوف‌تر است، اشكش هم جاری و قلبش هم شكسته می‌شود! كشتن حضرت علی اكبر شوخی نیست!

  •  شهادت حضرت علی اصغر شوخی نیست! یك موی اینها به تمام عالم ملك و ملكوت ارزش دارد! بلكه ملك و ملكوت چیست و كجاست؟!

  •  ما حضرت علی اصغر را به شكل یك بچه قنداقه‌ای می‌بینیم! ولی عالَمی در این طفل نهفته است كه برأساس آن مقام، تمام انبیاء به شفاعت حضرت علی اصغر محتاج هستند! حالا فهمیدید این طفل كیست؟! او كسی است كه همه انبیاء به شفاعت او محتاج هستند! آن وقت یك همچنین كسی را امام علیه‌السّلام می‌آورد و آن مشیت الهی را در او جاری می‌كند، هم مشیت الهی را جاری می‌كند بدون اینكه سر سوزنی قلبش تكان بخورد و هم می‌سوزد و می‌نالد و اشك از چشمش جاری می‌شود، چون به او تعلّق دارد و پدر اوست! و هم شعف دارد و خوشحال است و در قلب خود مسرّت دارد، زیرا می‌بیند: این كار، این طفل را چگونه رشد داده و او را به كجا می‌برد! و چه شفاعت‌هایی بواسطه این عمل نصیب امّت می‌كند! ببینید تفاوت از كجا تا به كجاست؟!

  •  ما امام را نشناختیم آقایان! ما امام حسین را كجا شناختیم؟ همین‌طوری هیئت، سینه‌زنی راه می‌اندازیم! هیئت‌وار! ما امام زمان را كجا شناختیم؟! خیال می‌كنیم امام زمان هم یك فردی است مانند دیگران، نهایتاً قدری بیشتر مورد عنایت خداست! همین! حالا خدا به او یك قدرتی داده كه می‌تواند خودش را از انظار غائب كند! خوب! اگر چنین است جنّ هم می‌تواند خودش را از دیدگان غائب سازد! از اینجا به آنجا و از آنجا به جایی دیگر بروند مگردر قضیه حضرت سلیمان نبود؟! قالَ عِفْرِيتٌ مِنَ الْجِنِّ أَنَا آتِيكَ بِهِ قَبْلَ أَنْ تَقُومَ مِنْ مَقامِكَ وَ إِنِّي عَلَيْهِ لَقَوِيٌّ أَمِينٌ‌ النمل، ٣٩ این مقام عصمت را به همین نحو و به همین كیفیت خداوند برای آن مؤمنی كه خودش را تسلیم امام بكند هم قرار داده است! ببینید پس ما چقدر خدای خوبی داریم كه این راه را برای ما هم گشوده است! نگوئید خدایا این درجات و مراتب و مقامات فقط مال ائمّه است! زیرا خدا می‌گوید: نه! تو هم تسلیم بشو و ببین آیا زیر سایه امام زمان و لوای او به تو می‌دهیم یا نه؟! تو تسلیم بشو و بدان! به مقامی‌خواهی رسید كه امام هادی علیه‌السّلام می‌فرماید: قابل وصف نخواهی بود! یعنی از تحت وصف بیرون می‌آئی و كسی نمی‌تواند تو را توصیف كند!