اتصال با سرور قطع شد. در حال تلاش مجدد...

امکان برقراری اتصال وجود ندارد.

اتصال توسط سرور رد شد.

در حال بارگذاری...
00:00:00
تصویر
افزودن به لیست علاقه مندی

حقیقت عصمت و كیفیت آن در ائمه اطهار علیهم السلام‏

14410
عنوان بصری

حقیقت عصمت و كیفیت آن در ائمه اطهار علیهم السلام‏

37
  •  و دو میلیون انسان كشته شدند فقط بیست و دو میلیون از كشور آلمان مردند! خوب چه كسی این كارها را می‌كند؟! پاسخ این است كه: نفس جنایتكاران است آقا نفس! نفس آنهاست كه می‌گوید: من این حرف را زدم نباید به زمین بیفتد! و چون این حرف نباید روی زمین بماند پس این مردم باید بمیرند! باید كشته بشوند! چون حرف من زمین می‌افتد! پنجاه میلیون باید بمیرند كه من می‌خواهم كشور گشایی بكنم! همه مردم باید بدانند این قدرت من بود كه كشورها را گشود و همه جا را گرفت! آیا غیر از این است؟! حالا شما می‌گویید: عمر چگونه چنین جسارتی به دختر پیغمبر می‌كند؟! اگر او در آن موقع بود چه می‌كرد؟! و اگر ما در آن موقع بودیم چه می‌كردیم؟! ما هم همان كاری را می‌كردیم كه عمر انجام داد! كشتن دختر پیغمبر كه سهل است، خود پیغمبر هم اگر می‌آمد با او همان برخورد را می‌كرد كه با حضرت زهرا انجام داد! مگر در مورد امام حسین علیه‌السّلام اینچنین رفتار نكردند؟! كسی به آنها نگفت آخر ای بی‌دین لامذهب! اگر تو با امام حسین جنگ داری با علی اصغر شش ماهه‌اش چه كار داری؟ او كه دیگر جنگیدن ندارد! چقدر واقعاً آدم باید قسی‌القلب باشد؟! چقدر باید شقاوت داشته باشد؟! تا چه حدّ آخر طفل شش ماهه كه دیگر كاری ندارد، بچه ده‌ساله را چرا دیگر دستش را قطع می‌كنید؟! چرا شمشیر به سرش می‌زنید؟! تنها پاسخ این سؤالات همین است كه: چون پای نفس و خواسته‌های او در میان است؛ و همیشه هم این‌چنین بوده و هست و خواهد بود!

  •  و باید دانست تنها چیزی كه می‌تواند جلوی این فرعونیت را بگیرد و دست انسان را از رسیدن به این منویات شیطانی كوتاه كند: تمسّك به ولایت است! فقط این مطلب می‌تواند، انسان را نجات دهد! علم نمی‌تواند انسان را نجات دهد!

  •  حال سؤال این است كه پس نقش علم در اینجا چه می‌شود؟ پاسخ آنست كه علم نه تنها نمی‌تواند آدمی‌را از چنگال نفس نجات دهد بلكه وضع او را بدتر هم می‌كند! بدون تمسّك به ولایت شریح قاضی فتوی به قتل امام حسین می‌دهد! مگر فتوی نداد؟! یا این همه قضات دیگر. یحیی بن اكثم مگر فتوی به قتل امام جواد علیه‌السّلام نداد؟! برای چه؟! برای اینكه امام جواد علیه‌السّلام در یك مجلس آن‌چنان مقام ولایت را تثبیت كرد كه تمام منحرفین را وادار كرد سرشان را به پایین انداختند و همه را مفتضح كرد! و مقام امامت را در جلسه‌ای در حضور خلیفه و جلوی تمام علمای اهل تسنّن و قضات و فقهاء آنها اثبات كرد! امام جواد هم كه نمی‌تواند كم بگذارد؟! آن حضرت با اینكه می‌داند این جلسه به ضرر او تمام خواهد شد ولی مقام امامت بالاتر است و نباید شكست بخورد، امامت باید تثبیت بشود. لذا آن‌حضرت سنگ تمام گذاشتند و آن‌طور كه باید و شاید امامت و ولایت را اثبات نمودند.