
إشراف عینی اولیاء الهی بر مصالح و مفاسد
إشراف عینی اولیاء الهی بر مصالح و مفاسد
30بیداری خیلی مهم است، البته خب در این بیداری انسان لازم نیست همیشه نماز بخواند و ذكر بگوید. چه اشكال دارد كه مطالبی مطالعه كند، مطالب بزرگان را مطالعه كند، یا ادعیه ماه رجب را بخواند، یا بر او خوانده شود و او گوش كند. مرحوم آقا در ماه رجب و شعبان، بله بسیاری از شبها من یادم است در همان وقتی كه در تهران بودند، و حتی بعد از اینكه به مشهد مراجعت كردند، در شبها بعضی از دوستانشان كه ادعیه را برایشان خوانده بودند، ایشان صدای آنها را میگذاشتند و گوش میدادند. در ماه شعبان، شبها مناجات شعبانیه را گوش میدادند و واقعا چه مناجات عجیبی است؛ هر شب، هر شب گوش میدادند و همینطور اشك از چشمانشان میآمد. در ماه رجب این ادعیه ماه رجب را برایشان گذاشته بودند. اشعار عرفا، اشعار حافظ شیرازی، مولانا، إبن فارض و بزرگان؛ اینها پس جایش كجاست؟ جایش همینجا است دیگر! جایش همینجا است، همین شبها، همین روزها، این موقعهاست كه این اشعار و حقایق در نفس انسان آن اثر خودش را بیشتر میگذارد. حالا صرفنظر از این ادعیه و آثاری مأثورهای كه از ائمه علیهم السلام آمده، كه آن دیگر جای خودش را دارد كه دیگر توصیه میشد نسبت به مداومت بر ادعیه ماه رجب و ادعیه ماه شعبان و
