كیفیت تأثیر اعمال و رفتار انسان در فضا و مكان
29چهل و هشتاد و صد روز گذشتة او همه بر باد برود با یك جلسه و دوباره برگردد سر جای اول؟ هان؟ مطلب این است.
یكی از دوستان بود چندی پیش دعوت كرد گفت آقا مجلس فلان داریم در آن جا، گفتم بنده عذر میخواهم من نمیتوانم شركت كنم و كاری دارم و فلان. آن هم مطلب را گرفت و فهمید. در جلسهای كه برای مخدرات، خانمها در قم صحبت كردیم شاید چند جلسه باشدلابد رفقا و دوستان شنیدند صحبت من در آن جا این بود كه انسان و مؤمن و سالك باید خودش مواظب باشد و در یك وضعیتی خودش را قرار بدهد كه در آن وضعیت مورد رضای پرودرگار است نه این كه هی بیایند به او بگویند آقا این كار را بكن آن كار را بكن خودش باید در یك حالتی باشد كه خدای نكرده افراد بیمار و مریض نتوانند سوء استفاده كنند خودش باید .....! آقا ما فلان جا نرویم چه كنیم؟ هر كاری میخواهید بكنید خودتان را از پشت بام بیاندازید پایین! من چه كنم؟ آقا فرض كنید كه فلان جا برای ورزش است خب نكنید اگر اینجا نكنیم چه كنیم؟ خب بنده چه كنم؟ من معلم ورزش كه نیستم بیایم بگویم آقا این جاخودتان را حلق آویز كنید! نه! آن چه را كه هست، واقعیت را بنده میآیم میگویم بر اساس ذهن قاصر خود میآیم توضیح میدهم تطبیق این بر كیفیت رفتار و كیفیت اعمال دیگر وظیفهبنده نیست، آن دیگر خودش است. چه كنیم؟ خب بفرمایید بروید! دیگر ارتباط به من ندارد! اما اگر من توضیح ندادم و شخص بر اساس ..... به قول مرحوم آقا میفرمودند ما در این جا یك حرف میزنیم جای دیگر حرف ما صد و هشتاد درجه تغییر پیدا میكند حالا چیزی را كه ما میگوییم در بعضی از جاها میبینیم اشتباه و به یك نحو دیگر دارد تفسیر میشود وای به حال آن زمانی كه اصلا راجع به آن مسئله صحبت نكنیم میگویند همین كه آقا صحبت نكرد یعنی اشكال ندارد دیگر، درست است. بعد هم ممكن است به انواع مسائل انسان بیفتد و مجوزش را هم .....

