حقیقت معنای عزت و مراتب آن
46باید این راه برویم بله، اگر انسان به حرم مشرف شد ... حتی شنیدم بعضی از افراد آمده بودند و گفتند ما وقتی میرویم زیارت مرقد حضرت آقا كفش نمیپوشیم از خود حرم امام رضا علیهالسلام پابرهنه میرویم گفتم خیلی كار اشتباهی میكنید من اگر باشم فرش باشد بدون كفش میروم فرش نباشد كفش میپوشم، كاری كه خود آن ها میكردند من هم همان كار را میكنم كاری كه خود پدرم میكرد مرحوم آقای حداد میكردند بنده همان كار را میكنم، از آن طرف توی مدینه در قبرستان بقیع، پدر من وقتی كه وارد قبرستان بقیع میشد نعلین را درمیآورد دست میگرفت یا می گذاشت یك جا یا دوستان میگرفتند پای برهنه در قبرستان بقیع میرفت، این را میگویند مرد خدا این را میگویند رجل الهی و عارف، ولی خدا و عارف این را میگویند در روایات نشنیدید كه میگویند كسی كه با معرفت ما را زیارت كند ثوابش این قدر است بعد هی میبرند بالا ثوابش این قدر است بعد هی میبرند بالا این به خاطر مراتبی است كه آن شخص زائر نسبت به آن امام دارد.
پدر ما وقتی میرفت در آن جا برای زیارت ائمه بقیع از دم در كفشش را درمیآورد در تمام قبرستان بقیع همه را پا برهنه میرفت بنده با همین چشم خودم دیدم كه بعضی از آقایان كه حتی به مراتب عالیه مسائلی رسیدند و افرادی كه چیز هستند والان هم .. خودم دیدم كه تا دم قبر ائمه بقیع با نعلین رفتند خب این هردو یك اندازه است؟ این هردو یك مقدار است؟ و هر دو به یك میزان است؟ خود من وقتی كه به زیارت امام رضا علیهالسلام مشرف میشوم در بعضی اوقات كه حال داشته باشم میروم سر قبر مرحوم والدمان، آن جا حمد و سوره و انا انزلنا میخوانم حال نداشته باشم میروم از همان جا یك فاتحهای میخوانم هیچگاه تا به حال نشده كه قصد زیارت امام رضا علیهالسلام را كرده باشم یك گوشهاش، آن كنارش هم، رفتن به قبر مرحوم آقا را داشته باشم، همه باید این طور باشند این طور نباید باشد كه در كنار زیارت امام رضا علیهالسلام ما زیارت ... این جا دكان و دستگاه نیست، این جا این دستگاههای درویشی كه قطبی داشته باشد و بنده خودم مشاهده كردم در كنار حضرت معصومه علیهاالسلام كه یكی از این قطبها داشت حركت میكرد چندنفر آمدند و افتادند روی پایش و پایش را بوسیدند و دو دقیقه همین طور روی پایش بودند و ایشان همین طور صاف ایستاده بود مثل شترمرغ، تا این افراد فارغ بشوند از مقام ارادت و از مقام چیز دست بردارند.

