
معرفت و ولایت
نیمه شعبان 1432 هـ.ق
معرفت و ولایت
41است، میگویند: «بعضی از سندهایش خیلی مشخّص نیست!» و وقتی هم که هیچ نفهمند، میگویند: «ما این مطلب را نمیدانیم؛ علم اینها را به خود آنها واگذار میکنیم!» بسیار خوب، از اول بگو و خیال خودت را راحت کن! چرا اینقدر میپیچانی! بگو نمیدانم و نمیفهمم! ما که میدانیم نمیفهمی! پس خیلی تلاش نکن؛ بگو نمیفهم!
حق جلوهدادن باطل و باطل جلوهدادن حق، یکی از نشانههای علمای فاسد
پس علمای فاسد آنهایی هستند که اباطیل را حق جلوه میدهند و دروغ را راست نشان میدهند! مثلاً فردی دروغ گفته است، آنها میگویند راست گفته است! یا راست گفته است، آنها میگویند دروغ گفته است! و آنهایی هستند که حقایق را کتمان میکنند و به مردم نمیگویند، و ذهن مردم را روشن نمیکنند و مردم را به وظیفۀ واقعی و وظیفۀ شرعیشان آشنا نمیکنند. میگویند: این را بگوییم، این به صلاح است؛ آن را نگوییم، آن به صلاح نیست!
میگویند که آقای طهرانی در حرفهایش خیلی نسبت به علما حرف میزند و موجب ناراحتی علما شده است! کدام عالم؟ بنده نسبت به علما حرف میزنم؟
